REGULAMIN
sprzedaży biletów, voucherów i wejściówek
w Teatrze Komedia w Warszawie
I
DEFINICJE
- Regulamin – niniejszy Regulamin;
- Teatr – Teatr Komedia w Warszawie z siedzibą w Warszawie (01-592), ul. Słowackiego 19A, wpisany do rejestru instytucji artystycznych prowadzonego przez Miasto Stołeczne Warszawę pod numerem: RIA /121/85, NIP: 525-000-97-14;
- Wydarzenia – spektakle i wydarzenia artystyczne odbywające się w ramach repertuaru na Dużej i Małej Scenie Teatru Komedia w Warszawie, na które Teatr prowadzi sprzedaż biletów;
- Kasa – kasa Teatru znajdująca się̨ w jego siedzibie;
- Zamawiający – osoba rezerwująca lub kupująca bilet lub bilety na Wydarzenia.
II
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin określa zasady i warunki sprzedaży biletów, voucherów i wejściówek na spektakle i wydarzenia artystyczne odbywające się w ramach repertuaru na Dużej i Małej Scenie Teatru Komedia w Warszawie.
- Sprzedaż i dystrybucja biletów, voucherów i wejściówek prowadzona jest przez Teatr.
- Ceny biletów, voucherów i wejściówek na wszystkie spektakle oraz wydarzenia artystyczne wyrażone są w polskich złotych oraz zawierają stosowny podatek VAT. Podana przy każdym zakupie cena na bilecie, voucherze i wejściówce jest wiążąca w chwili złożenia zamówienia przez Zamawiającego.
- Zawarcie umowy sprzedaży biletów, voucherów i wejściówek pomiędzy Zamawiającym a Teatrem następuje stacjonarnie w kasie biletowej lub za pośrednictwem strony internetowej Teatru: www.bilety.teatrkomedia.pl i wymaga:
- wypełnienie formularza zamówienia poprzez podanie danych Zamawiającego: imienia i nazwiska, miejsca i adresu zamieszkania, adresu e-mail (uwaga: należy sprawdzić, czy podany adres e-mail jest prawidłowy, w przypadku błędu w adresie otrzymanie wiadomości potwierdzającej dokonanie transakcji będzie niemożliwe),
- zaakceptowania przez Zamawiającego warunków niniejszego regulaminu,
- złożenia przez Zamawiającego zamówienia,
- uiszczenia przez Zamawiającego zapłaty za zamówienie,
- otrzymania przez Zamawiającego potwierdzenia realizacji transakcji na wskazany przez niego adres e-mail.
- Teatr nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania nieprawdziwych lub błędnych danych w formularzu zamówienia.
- Teatr nie ponosi odpowiedzialności za bilety uszkodzone lub zagubione przez Zamawiającego.
- Zamawiający ponosi pełną odpowiedzialność za udostępnienie numeru zamówienia osobom trzecim. W przypadku zgłoszenia się do kasy biletowej Teatru kilku osób podających ten sam numer zamówienia, upoważnioną do zakupu lub odbioru biletu będzie osoba, która zgłosiła się w kasie jako pierwsza.
- W sytuacjach spornych dotyczących zamówień Teatr zastrzega sobie prawo do wylegitymowania osób posiadających zdublowane bilety.
- Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 29 listopada 2012 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz.U.2012.1382) sprzedaż objęta Regulaminem nie podlega fiskalizacji, w związku z czym Zamawiający nie otrzymuje paragonu fiskalnego.
III
ZAKUP BILETÓW ONLINE
- Teatrowi przysługuje prawo do swobodnego decydowania o momencie rozpoczęcia i zakończenia sprzedaży biletów na Wydarzenia za pośrednictwem strony internetowej. Termin ten może być inny niż termin rozpoczęcia sprzedaży w kasach biletowych Teatru. Jeżeli Teatr nie postanowi inaczej, złożenie zamówienia na bilet będzie możliwe nie później niż na 2 (dwie) godziny przed godziną rozpoczęcia Wydarzenia, którego dotyczyć ma zamówienie.
- Teatr zastrzega sobie prawo do przesunięcia rezerwacji dokonanej przez Zamawiającego o jedno (1) miejsce, jeśli pomiędzy miejscami zarezerwowanymi przez Zamawiającego, a najbliższymi zarezerwowanymi lub sprzedanymi pozostała luka w postaci pojedynczego (1) miejsca. O takiej zmianie Zamawiający zostanie poinformowany drogą e-mailową.
- Jednorazowo Zamawiający może nabyć 10 biletów.
- W celu umożliwienia przez Teatr zakupu większej liczby biletów, wykraczających ponad 10 szt. konieczny jest kontakt z Działem Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży w godzinach pracy biura, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00, pod numerami telefonów: (22) 569 00 03, (22) 569 00 04 oraz mailowo na bilety@teatrkomedia.pl.
- Za pośrednictwem strony internetowej nie ma możliwości zakupu biletów ulgowych. Bilety sprzedawane za pośrednictwem strony internetowej sprzedawane są jako bilety normalne.
- Złożenie i opłacenie zamówienia powinno nastąpić nie później niż 20 minut od momentu zaznaczenia miejsc na sali, których ma dotyczyć zamówienie na bilet/bilety. Po przekroczeniu wskazanego czasu nastąpi wygaśnięcie witryny z biletami i konieczność ponownego rozpoczęcia procedury składania zamówienia.
- Zamawiający bilety po złożeniu zamówienia, otrzyma potwierdzenie jego przyjęcia za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres mailowy podany w formularzu zamówienia. Wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia zostanie wysłana automatycznie po otrzymaniu zamówienia przez Teatr. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia będzie zawierać niezbędne informacje o spektaklu (tytuł, data, przypisane miejsca na widowni), numer zamówienia, informację o wartości zamówienia oraz link do płatności wraz z terminem płatności.
- Przy zakupie biletów online płatności realizowane są przy pomocy przelewu elektronicznego lub karty kredytowej za pośrednictwem systemu PayU S.A. Operatorem kart płatniczych jest PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, ul. Grunwaldzka 186, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, NIP: 7792308495.
- Za bezpieczeństwo przeprowadzanych transakcji odpowiada firma PayU zgodnie z własnym regulaminem.
- Teatr nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje wynikające z nieprawidłowości w działaniu systemu płatniczego PayU.
- W przypadku nieopłacenia zamówienia w ustalonym terminie zostaje ono automatycznie anulowane o czym Zamawiający zostaje powiadomiony drogą mailową.
IV
REZERWACJE BILETÓW
- Teatrowi przysługuje prawo do swobodnego decydowania, na które Wydarzenia z repertuaru Teatru będzie możliwa rezerwacja biletów drogą mailową lub telefonicznie, jak również o okresie, w którym rezerwacja biletu na dane Wydarzenie będzie możliwa. Jeżeli Teatr nie postanowi inaczej, dokonanie rezerwacji będzie możliwe nie później niż na 2 dni przed planowanym Wydarzeniem, którego dotyczyć ma rezerwowany bilet.
- Teatr zastrzega sobie prawo do przesunięcia rezerwacji dokonanej przez Zamawiającego o jedno (1) miejsce, jeśli pomiędzy miejscami zarezerwowanymi przez Zamawiającego, a najbliższymi zarezerwowanymi lub sprzedanymi pozostała luka w postaci pojedynczego (1) miejsca. O takiej zmianie Zamawiający zostanie poinformowany drogą e-mailową lub telefonicznie.
- Teatr zastrzega sobie prawo do anulowania rezerwacji składanych, a nieopłacanych więcej niż trzy razy na ten sam termin przez tego samego Zamawiającego.
- W celu umożliwienia przez Teatr rezerwacji biletów, konieczny jest kontakt z Działem Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży w godzinach pracy działu, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00—17:00, pod numerami telefonów: (22) 569 00 03, (22) 569 00 04 oraz mailowo na bilety@teatrkomedia.pl.
- Ewentualny wybór biletu zniżkowego (wraz z weryfikacją dokumentu uprawniającego do zniżki) ma miejsce podczas odbioru zarezerwowanego biletu w kasie biletowej Teatru.
- Zamawiający otrzyma potwierdzenie dokonania rezerwacji za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres mailowy podany w trakcie składania zamówienia. Potwierdzenie rezerwacji zostanie wysłane automatycznie po otrzymaniu rezerwacji przez Teatr. Potwierdzenie przyjęcia rezerwacji będzie zawierać niezbędne informacje o spektaklu (tytuł, data, przypisane miejsca na widowni), numer rezerwacji, informację o wartości zamówienia oraz termin płatności, po upływie którego rezerwacja zostanie automatycznie anulowana.
- Zakup biletu rezerwowanego drogą mailową lub telefonicznie możliwy jest w kasie biletowej Teatru w ciągu 2 (dwóch) dni od złożenia rezerwacji. Zamawiającym opłacającym rezerwacje nie przysługuje pierwszeństwo w zakupie biletu przed klientami Teatru, którzy nie dokonali rezerwacji.
- W przypadku nieodebrania rezerwacji w ustalonym terminie ta zostaje bezpowrotnie, automatycznie anulowana o czym Zamawiający zostaje powiadomiony drogą mailową.
V
ODBIÓR BILETÓW ZAKUPIONYCH ONLINE
- Bilet zakupiony online zostanie przesłany drogą elektroniczną, na adres mailowy podany w formularzu zamówienia, w formacie pliku PDF.
- Otrzymany bilet należy wydrukować czarnym tuszem na białym papierze na formacie A4. Nie należy zmniejszać rozmiaru biletu.
- Nie należy ujawniać treści maila oraz samych biletów osobom trzecim. Zamawiający, który udostępnił informacje, o których mowa w zdaniu poprzedzającym ponosi odpowiedzialność za skutki takiego ujawnienia (np. w wypadku zdublowanych biletów).
- Bilet nie może być powielany. Obsługa Teatru może odmówić wpuszczenia na salę widza w przypadku pojawienia się zdublowanych biletów, a prawo do obejrzenia spektaklu ma osoba, która jako pierwsza zrealizowała bilet.
- Teatr nie honoruje wadliwych lub sfałszowanych biletów zakupionych z tzw. „drugiej ręki”
i nieoficjalnych kanałów sprzedaży oraz zastrzega sobie prawo do odmowy wpuszczenia widza na salę.
VI
ZWROT BILETÓW
- Zgodnie z postanowieniami art. 38 ust. 1 pkt 12) ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Teatr zastrzega sobie prawo do niedokonywania zwrotów ani zamian zakupionych biletów. Postanowienie to dotyczy również widzów, którzy nie zrealizowali bądź nie odebrali w dniu wydarzenia zakupionych biletów.
- Prawo do zamiany biletu na inny termin bądź zwrotu środków z tytułu zakupionych biletów nie przysługuje również w przypadku opóźnienia w rozpoczęciu Wydarzenia.
- Wyjątek od reguły, wskazanej w ust. 2 powyżej, stanową Wydarzenia odwołane.
- informacja o odwołanych Wydarzeniach jest przekazywana na stronie internetowej w aktualnościach. Teatr również bezzwłocznie informuje o tym fakcie Zamawiających w formie wiadomości e-mail wysłanej na adres wskazany w zamówieniu lub telefonicznie na numer wskazany w zamówieniu;
- w przypadku odwołania Wydarzenia widz posiadający bilet, pod rygorem utraty prawa do jego zwrotu, powinien zgłosić zwrot w kasie Teatru – nie później niż w dniu Wydarzenia, którego dotyczył bilet, bądź w formie elektronicznej w terminie 7 (siedmiu) dni od wysłania przez Teatr informacji o odwołaniu Wydarzenia nie później jednak niż w dniu Wydarzeniach, którego dotyczył bilet;
- w przypadku zwrotu biletu zakupionego w kasie biletowej, zwrot nastąpi po okazaniu w kasie Teatru biletu i dowodu zakupu (paragon/faktura);
- w przypadku zwrotu biletów zakupionego przez Internet, informację o zwrocie przyjmowane są wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej na adres bilety@teatrkomedia.pl. W tytule wiadomości należy wpisać „ZWROT BILETU” oraz załączyć w formie załącznika bilet elektroniczny w formie PDF, potwierdzenie dokonania opłaty za zamówione bilety (skan/ plik w formacie PDF);
- pieniądze z tytułu zwrotu za bilet zostaną zwrócone w takiej formie, w jakiej Zamawiający zapłacił za bilet. W przypadku przelewów i zwrotów na kartę kredytową, zwrot środków nastąpi w terminie 5 (pięciu) dni roboczych od zgłoszenia.
- W przypadku niezasadnego zgłoszenia zwrotu Teatr zastrzega sobie prawo do odmowy zwrotu płatności wraz z podaniem przyczyny jego nieuwzględnienia.
VII
VOUCHERY
- Vouchery do Teatru można nabyć:
- w kasie biletowej Teatru przy ul. Słowackiego 19A, w godzinach jej pracy,
- na stronie internetowej: https://bilety.teatrkomedia.pl/bony/vouchery-serie.html,
- zamawiając je telefonicznie i wpłacając należność za zamówienie na konto Teatru: Teatr Komedia w Warszawie, ul. Słowackiego 19A, 01-592 Warszawa, Santander Bank Polska SA 78 1090 1014 0000 0001 3515 4061. W tytule przelewu należy podać: opłata za vouchery, imię i nazwisko oraz telefon osoby kupującej.
- Ceny voucherów:
- 150 zł – arcyVoucher Pełny Śmiechu. Posiadany voucher można wymienić w kasie biletowej Teatru przy ul. Słowackiego 19A lub na stronie internetowej Teatru na bilet wstępu na wybrane Wydarzenie we wszystkich strefach cenowych.
- 120 zł – Voucher Pełny Śmiechu. Posiadany voucher można wymienić w kasie biletowej Teatru przy ul. Słowackiego 19A lub na stronie internetowej Teatru Komedia na bilet wstępu na wybrane Wydarzenie z wyłączeniem biletów w I Strefie oraz w Strefie Premium.
- 50 zł – Voucher Młodego Żartownisia. Posiadany voucher można wymienić w kasie biletowej Teatru przy ul. Słowackiego 19A lub na stronie internetowej Teatru Komedia na bilet wstępu na dowolne Wydarzenie dla młodzieży wystawiany na Dużej Scenie Teatru we wszystkich strefach cenowych.
- arcyVoucher Pełny Śmiechu oraz Voucher Młodego Żartownisia należy wykorzystać w terminie 180 dni od daty zakupu.
- Voucher Pełny Śmiechu należy wykorzystać w ciągu 120 dni od daty zakupu.
- Jeden voucher można wymienić na jeden bilet.
- Voucher Pełny Śmiechu oraz Voucher Młodego Żartownisia nie obowiązują na spektakle gościnne, premiery galowe, spektakle sylwestrowe, spektakle zamknięte oraz spektakle łączone.
- arcyVoucher Pełny Śmiechu nie obowiązuje na spektakle gościnne, spektakle sylwestrowe i spektakle zamknięte.
- W wybranych okresach roku kalendarzowego Teatr może wprowadzić do oferty Voucher Świąteczny w cenie 130 zł. Voucher Świąteczny należy wykorzystać w ciągu 90 dni od daty zakupu. Voucher Świąteczny nie obowiązuje na spektakle gościnne, spektakle sylwestrowe i spektakle zamknięte.
- Voucher oraz bilet wymieniony za voucher nie podlegają wymianie ani zwrotom.
- Jeżeli cena biletu jest niższa niż wartość vouchera kasa nie zwraca różnicy. Nie ma możliwości zamiany vouchera na bilet w wyższej strefie cenowej za dopłatą.
- Podczas dokonywania rezerwacji biletów telefonicznie lub mailowo prosimy o podanie numeru vouchera.
- Za niewykorzystane vouchery kasa nie zwraca pieniędzy.
VIII
WEJŚCIÓWKI
- Wejściówki są dostępne do zakupu tylko w kasie biletowej Teatru przy ul. Słowackiego 19A; sprzedaż wejściówek rozpoczyna się nie wcześniej niż 30 minut przed zaplanowaną godziną Wydarzenia.
- Liczba wejściówek jest ograniczona. Wejściówki sprzedawane są tylko na wydarzenia prezentowane na Dużej Scenie.
- Teatr oferuje dwa rodzaje wejściówek:
- „wejściówki z fartem” w cenie 70 zł gwarantujące miejsce siedzące na widowni, sprzedawane tylko w przypadku dostępnych miejsc,
- „wejściówki z poduchą” w cenie 50 zł, które umożliwiają osobie kupującej zajęcie bocznych części widowni poza regularnymi rzędami (wyznaczone miejsca na schodach).
- W momencie zakupu „wejściówki z fartem” kasjer/ka wyznacza osobie kupującej dostępne miejsce na widowni. Wolną przestrzeń do obejrzenia Wydarzenia poza regularnymi rzędami dla posiadaczy „wejściówki z poduchą” wskazują pracownicy/czki obsługi widza. „Wejściówka z poduchą” nie uprawnia do zajmowania miejsc w rzędach teatralnych.
- Teatr zastrzega sobie prawo do rezygnacji ze sprzedaży wejściówek dla wydarzeń specjalnych, gościnnych oraz objętych wcześniejszymi bonifikatami.
IX
REKLAMACJE
- Wszelkie uwagi, pytania bądź reklamacje dotyczące funkcjonowania strony sprzedażowej i rezerwacyjnej Teatru należy przesłać na adres bilety@teatrkomedia.pl wpisując w tytule wiadomości „REKLAMACJA”.
- Reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko, dokładny adres reklamującego jak również dokładny opis i wskazanie przyczyny reklamacji.
- Reklamacje dotyczące sprzedaży lub rezerwacji biletów online wymagają zgłoszenia w terminie 2 (dwóch) dni roboczych od dnia otrzymania przez reklamującego potwierdzenia realizacji transakcji.
- Pozostałe reklamacje mogą być przesyłane nie później niż 7 (siedem) dni od daty powzięcia przez reklamującego informacji o zaistniałej sytuacji lub zdarzeniu, które jest przyczyną reklamacji. Momentem złożenia reklamacji jest data jej otrzymania przez Teatr. Reklamacja wysłana po upływie 7 (siedmiu) dni nie będzie uwzględniana i nie wywoła skutków prawnych.
- Wszelkie reklamacje będą rozpatrywane przez Teatr w terminie 14 (czternastu) dni od daty ich złożenia. Decyzja Teatru o uznaniu bądź odrzuceniu reklamacji jest wiążąca i ostateczna. O decyzji Teatru reklamujący zostanie powiadomiony wiadomością zwrotną wysłaną w terminie 7 (siedmiu) dni od daty rozpatrzenia reklamacji.
- Teatr zastrzega sobie prawo do przechowywania kopii korespondencji ze składającym reklamację.
- Reklamujący ma prawo do dochodzenia roszczeń nieuwzględnionych w postępowaniu reklamacyjnym przed właściwym sądem.
X
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
- Akceptując warunki sprzedaży i rezerwacji, Zamawiający w formularzu zamówienia lub rezerwacji świadomie i dobrowolnie udostępnia dane osobowe, które będą przetwarzane przez firmę PayU S.A., która jest ich Administratorem. Dane osobowe będą przetwarzanie w celu realizacji zamówienia, niezbędnego kontaktu z Zamawiającym oraz w celu wszelkich działań niezbędnych do funkcjonowania systemu sprzedaży biletów online oraz w celu dalszej realizacji umowy.
- Firma PayU S.A. powierza dane osobowe osób, które kupiły bilety na spektakle Teatru Komedia (Procesor) w celach związanych z dalszą realizacją umowy.
- Przetwarzanie danych osobowych przez Administratora i Procesora jest realizowane na zasadach określonych w obowiązującym prawie.
- Każda osoba udostępniająca swoje dane osobowe ma prawo dostępu do nich, jak również do ich poprawiania i uaktualniania lub usunięcia.
- Klauzula informacyjna przetwarzania danych osobowych przez PayU S.A. znajduje się na stronie firmy PayU S.A. pod linkiem https://poland.payu.com/prywatnosc/polityka-prywatnosci-payu/.
XI
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Teatr nie ponosi odpowiedzialności za funkcjonowanie sieci Internet, za pośrednictwem której dokonywane są zakupy i rezerwacje biletów przez Zamawiających.
- Teatr nie ponosi odpowiedzialności za wiadomości lub inne dane utracone w sieci Internet, indywidualne ustawienia komputerów oraz sposób ich konfiguracji, a także ustawienia lub przerwy w świadczeniu usług występujące u dostawców dostępu do sieci Internet.
- Wszystkie informacje dotyczące repertuaru, cennika biletów oraz godzin pracy Teatru dostępne są na stronie internetowej Teatru (www.teatrkomedia.pl).
- Teatr zastrzega sobie prawo do zmian w repertuarze i obsadzie Wydarzeń.
- Wydarzenia zaczynają się punktualnie, dlatego Teatr zastrzega sobie prawo odmowy wpuszczenia na salę widowni osób spóźnionych. Spóźnieni widzowie zostaną wypuczeni na widownię w dogodnym momencie wyznaczonym przez obsługę widowni podczas trwania Wydarzenia bądź bezpośrednio po przerwie.
- Regulamin dostępny jest w siedzibie Teatru, w kasie biletowej Teatru oraz na stronie internetowej www.teatrkomedia.pl. W kwestiach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego i innych przepisów powszechnie obowiązujących.
- Teatr zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. Terminem dokonania zmian w Regulaminie jest termin opublikowania nowej wersji Regulaminu na stronie internetowej. W przypadku zmiany Regulaminu, Teatr zobowiązuje się do umieszczenia informacji o tym fakcie na stronie internetowej. Widzowie korzystający z Regulaminu zobowiązani są do bezwarunkowego zaakceptowania takiej formy powiadomienia o zmianach w Regulaminie.
- Regulamin obowiązuje od dnia 2 grudnia 2025 r.
Teatr Komedia w Warszawie * ul. Słowackiego 19a * 01-592 Warszawa * NIP 525-000-97-14