REGULAMIN
sprzedaży i rezerwacji biletów online w Północnym Centrum Sztuki - Teatrze Komedia w Warszawie
I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin określa zasady i warunki sprzedaży oraz rezerwacji biletów online na przedstawienia i wydarzenia artystyczne odbywające się w ramach repertuaru na Małej i Dużej Scenie Północnego Centrum Sztuki - Teatru Komedia w Warszawie (dalej: Teatr).
- Sprzedaż, rezerwacja i dystrybucja biletów prowadzona jest przez Teatr.
- Ceny biletów na wszystkie spektakle oraz wydarzenia artystyczne wyrażone są w polskich złotych oraz zawierają stosowny podatek VAT. Podana przy każdym zakupie cena na bilecie jest wiążąca w chwili złożenia zamówienia przez Zamawiającego.
- Zawarcie umowy sprzedaży lub rezerwacji biletów online pomiędzy Zamawiającym, a Teatrem następuje za pośrednictwem strony internetowej Teatru: www.bilety.teatrkomedia.pl i wymaga:
- wypełnienie formularza zamówienia lub rezerwacji poprzez podanie danych Zamawiającego: imienia i nazwiska, miejsca i adresu zamieszkania, adresu
e-mail (uwaga: należy sprawdzić, czy podany adres e-mail jest prawidłowy, w przypadku błędu w adresie otrzymanie wiadomości potwierdzającej dokonanie transakcji będzie niemożliwe), - zaakceptowania przez Zamawiającego warunków niniejszego regulaminu,
- złożenia przez Zamawiającego zamówienia/rezerwacji online,
- uiszczenia przez Zamawiającego zapłaty za zamówienie/rezerwacje,
- otrzymania przez Zamawiającego potwierdzenia realizacji transakcji na wskazany przez niego adres e-mail.
- wypełnienie formularza zamówienia lub rezerwacji poprzez podanie danych Zamawiającego: imienia i nazwiska, miejsca i adresu zamieszkania, adresu
- Teatr nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania nieprawdziwych lub błędnych danych w formularzu zamówienia/rezerwacji online.
- Teatr nie ponosi odpowiedzialności za bilety uszkodzone lub zagubione przez Zamawiającego.
- Zamawiający ponosi pełną odpowiedzialność za udostępnienie numeru zamówienia bądź rezerwacji osobom trzecim. W przypadku zgłoszenia się do kasy biletowej Teatru kilku osób podających ten sam numer zamówienia bądź rezerwacji, upoważnioną do zakupu biletu będzie osoba, która zgłosiła się w kasie jako pierwsza.
- W sytuacjach spornych dotyczących zamówień Teatr zastrzega sobie prawo do wylegitymowania osób posiadających zdublowane bilety.
- Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 29 listopada 2012 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz.U.2012.1382) sprzedaż objęta Regulaminem nie podlega fiskalizacji, w związku z czym Zamawiający nie otrzymuje paragonu fiskalnego.
II
ZAKUP BILETÓW ONLINE
- Teatrowi przysługuje prawo do swobodnego decydowania o momencie rozpoczęcia i zakończenia sprzedaży biletów na spektakle za pośrednictwem strony internetowej. Termin ten może być inny niż termin rozpoczęcia sprzedaży w kasach biletowych Teatru. Jeżeli Teatr nie postanowi inaczej, złożenie zamówienia na bilet będzie możliwe nie później niż na 2 (dwie) godziny przed godziną rozpoczęcia spektaklu, którego dotyczyć ma zamówienie.
- Teatr zastrzega sobie prawo do przesunięcia rezerwacji dokonanej przez Zamawiającego o jedno (1) miejsce, jeśli pomiędzy miejscami zarezerwowanymi przez Zamawiającego, a najbliższymi zarezerwowanymi lub sprzedanymi pozostała luka w postaci pojedynczego (1) miejsca. O takiej zmianie Zamawiający zostanie poinformowany drogą e-mailową.
- Jednorazowo Zamawiający może nabyć 10 biletów.
- W celu umożliwienia przez Teatr zakupu większej liczby biletów, wykraczających ponad 10 szt. konieczny jest kontakt z Działem Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży w godzinach pracy biura, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00, pod numerami telefonów: (22) 833 96 10, (22) 832 46 19 oraz mailowo na bilety@teatrkomedia.pl.
- Za pośrednictwem strony internetowej nie ma możliwości zakupu biletów ulgowych. Bilety sprzedawane za pośrednictwem strony internetowej sprzedawane są jako bilety normalne.
- Złożenie zamówienia powinno nastąpić nie później niż 20 minut od momentu zaznaczenia miejsc na sali, których ma dotyczyć zamówienie na bilet/bilety. Po przekroczeniu wskazanego czasu nastąpi wygaśnięcie witryny z biletami i konieczność ponownego rozpoczęcia procedury składania zamówienia.
- Zamawiający bilety po złożeniu zamówienia, otrzyma potwierdzenie jego przyjęcia za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres mailowy podany w formularzu zamówienia. Wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia zostanie wysłana automatycznie po otrzymaniu zamówienia przez Teatr. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia będzie zawierać niezbędne informacje o spektaklu (tytuł, data, przypisane miejsca na widowni), numer zamówienia, informację o wartości zamówienia oraz link do płatności wraz z termin płatności.
- Przy zakupie biletów online płatności realizowane są przy pomocy przelewu elektronicznego lub karty kredytowej za pośrednictwem systemu Przelewy24. Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań, Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
- Za bezpieczeństwo przeprowadzanych transakcji odpowiada firma Przelewy24 zgodnie z własnym regulaminem.
- Teatr nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje wynikające z nieprawidłowości w działaniu systemu płatniczego Przelewy24.
- W przypadku nie opłacenia zamówienia w ustalonym terminie zostaje ono automatycznie anulowane o czym Zamawiający zostaje powiadomiony drogą mailową.
III
REZERWACJE BILETÓW ONLINE
- Teatrowi przysługuje prawo do swobodnego decydowania, na które spektakle z repertuaru Teatru będzie możliwa rezerwacja za pośrednictwem strony internetowej, jak również o okresie, w którym rezerwacja Biletu na dany spektakl będzie możliwa. Jeżeli Teatr nie postanowi inaczej, dokonanie rezerwacji będzie możliwe nie później niż na 2 dni przed planowanym przedstawieniem, którego dotyczyć ma rezerwowany bilet.
- Teatr zastrzega sobie prawo do przesunięcia rezerwacji dokonanej przez Zamawiającego o jedno (1) miejsce, jeśli pomiędzy miejscami zarezerwowanymi przez Zamawiającego, a najbliższymi zarezerwowanymi lub sprzedanymi pozostała luka w postaci pojedynczego (1) miejsca. O takiej zmianie Zamawiający zostanie poinformowany drogą e-mailową.
- Zamawiającemu przysługuje prawo do rezerwacji za pośrednictwem strony internetowej nie więcej niż 10 biletów na dany spektakl.
- Teatr zastrzega sobie prawo do anulowania rezerwacji składanych, a nieopłacanych więcej niż trzy razy na ten sam termin przez tego samego Zamawiającego.
- W celu umożliwienia przez Teatr rezerwacji większej liczby biletów, tj. ponad 10 szt., konieczny jest kontakt z Działem Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży w godzinach pracy działu, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00—17:00, pod numerami telefonów: 22 833 96 10, 22 832 46 19 oraz mailowo na bilety@teatrkomedia.pl.
- Zamawiający bilety w panelu rezerwacji za pośrednictwem strony internetowej otrzymuje automatycznie przypisany do jego rezerwacji bilet normalny. Ewentualny wybór biletu zniżkowego (wraz z weryfikacją dokumentu uprawniającego do zniżki) ma miejsce podczas odbioru zarezerwowanego biletu w kasie biletowej Teatru.
- Zamawiający otrzyma potwierdzenie dokonania rezerwacji za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres mailowy podany w formularzu zamówienia. Potwierdzenie rezerwacji zostanie wysłane automatycznie po otrzymaniu rezerwacji przez Teatr. Potwierdzenie przyjęcia rezerwacji będzie zawierać niezbędne informacje o spektaklu (tytuł, data, przypisane miejsca na widowni), numer rezerwacji, informację o wartości zamówienia oraz termin płatności, po upływie którego rezerwacja zostanie automatycznie anulowana.
- Zakup biletu rezerwowanego poprzez stronę internetową możliwy jest w kasie biletowej Teatru w ciągu 2 (dwóch) dni od złożenia rezerwacji. Zamawiającym opłacającym rezerwacje nie przysługuje pierwszeństwo w zakupie biletu przed klientami Teatru, którzy nie dokonali rezerwacji.
- W przypadku nie odebrania rezerwacji w ustalonym terminie ta zostaje bezpowrotnie, automatycznie anulowana o czym Zamawiający zostaje powiadomiony drogą mailową.
IV
ODBIÓR BILETÓW ZAKUPIONYCH ONLINE
- Bilet zakupiony online zostanie przesłany drogą elektroniczną, na adres mailowy podany w formularzu zamówienia, w formacie pliku PDF.
- Otrzymany bilet należy wydrukować czarnym tuszem na białym papierze na formacie A4. Nie należy zmniejszać rozmiaru biletu.
- Nie należy ujawniać treści maila oraz samych biletów osobom trzecim. Zamawiający, który udostępnił informacje, o których mowa w zdaniu poprzedzającym ponosi odpowiedzialność za skutki takiego ujawnienia (np. w wypadku zdublowanych biletów).
- Bilet nie może być powielany. Obsługa Teatru może odmówić wpuszczenia na salę widza w przypadku pojawienia się zdublowanych biletów, a prawo do obejrzenia spektaklu ma osoba, która jako pierwsza zrealizowała bilet.
V
ZWROT BILETÓW
- Zgodnie z postanowieniami art. 38 pkt 12 Ustawy o prawach konsumenta Teatr zastrzega sobie prawo do niedokonywania zwrotów ani zamian zakupionych biletów. Postanowienie to dotyczy również widzów, którzy nie zrealizowali bądź nie odebrali w dniu wydarzenia zakupionych biletów.
- Prawo do zamiany biletu na inny termin, bądź zwrotu środków z tytułu zakupionych biletów nie przysługuje również w przypadku opóźnienia w rozpoczęciu spektaklu.
- Wyjątek od reguły, wskazanej w ust. 2 powyżej, stanową spektakle odwołane.
- informacja o odwołanych spektaklach jest przekazywana na stronie internetowej w aktualnościach. Teatr również bezzwłocznie informuje o tym fakcie Zamawiających w formie wiadomości e-mail wysłanej na adres wskazany w zamówieniu lub telefonicznie na numer wskazany w zamówieniu;
- w przypadku odwołania spektaklu widz posiadający bilet, pod rygorem utraty prawa do jego zwrotu, powinien zgłosić zwrot w kasie Teatru – nie później niż w dniu spektaklu, którego dotyczył bilet, bądź w formie elektronicznej w terminie 7 (siedmiu) dni od wysłania przez Teatr informacji o odwołaniu spektaklu nie później jednak niż w dniu spektaklu, którego dotyczył bilet;
- w przypadku zwrotu biletu zakupionego w kasie biletowej, zwrot nastąpi po okazaniu w kasie Teatru biletu i dowodu zakupu (paragon/faktura);
- w przypadku zwrotu biletów zakupionego przez internet, informację o zwrocie przyjmowane są wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej na adres rezerwacja@teatrkomedia.pl. W tytule wiadomości należy wpisać „ZWROT BILETU” oraz załączyć w formie załącznika bilet elektroniczny w formie PDF, potwierdzenie dokonania opłaty za zamówione bilety (skan/ plik w formacie PDF);
- pieniądze z tytułu zwrotu za bilet zostaną zwrócone w takiej formie, w jakiej Zamawiający zapłacił za bilet. W przypadku przelewów i zwrotów na kartę kredytową, zwrot środków nastąpi w terminie 5 (pięciu) dni roboczych od zgłoszenia.
- W przypadku niezasadnego zgłoszenia zwrotu Teatr zastrzega sobie prawo do odmowy zwrotu płatności wraz z podaniem przyczyny jego nieuwzględnienia.
VI
VOUCHERY
- Vouchery do Teatru można nabyć:
- w kasie biletowej Teatru przy ul. Słowackiego 19A, w godzinach jej pracy,
- na stronie internetowej: https://bilety.teatrkomedia.pl/bony/vouchery-serie.html,
- zamawiając je telefonicznie i wpłacając należność za zamówienie na konto Teatru: Północne Centrum Sztuki - Teatr Komedia w Warszawie, ul. Słowackiego 19A, 01-592 Warszawa, Santander Consumer Bank 78 1090 1014 0000 0001 3515 4061. W tytule przelewu należy podać: opłata za vouchery, imię i nazwisko oraz telefon osoby kupującej.
- Ceny voucherów:
- 150 zł – arcyVoucher Pełny Śmiechu. Posiadany voucher można wymienić w kasie biletowej Teatru przy ul. Słowackiego 19A lub na stronie internetowej Teatru na bilet wstępu na wybrany spektakl we wszystkich strefach cenowych.
- 120 zł – Voucher Pełny Śmiechu. Posiadany voucher można wymienić w kasie biletowej Teatru przy ul. Słowackiego 19A lub na stronie internetowej Teatru Komedia na bilet wstępu na wybrany spektakl z wyłączeniem biletów w I Strefie oraz w Strefie Premium.
- 50 zł - Voucher Młodego Żartownisia. Posiadany voucher można wymienić w kasie biletowej Teatru przy ul. Słowackiego 19A lub na stronie internetowej Teatru na bilet wstępu dowolny spektakl dla młodzieży i dzieci wystawiany na Małej i Dużej Scenie Teatru we wszystkich strefach cenowych.
- arcyVoucher Pełny Śmiechu oraz Voucher Młodego Żartownisia należy wykorzystać w ciągu 180 dni od daty zakupu.
- Voucher Pełny Śmiechu należy wykorzystać w ciągu 120 dni od daty zakupu.
- Jeden voucher można wymienić na jeden bilet.
- Voucher Pełny Śmiechu oraz Voucher Młodego Żartownisia nie obowiązują na spektakle gościnne, premiery galowe, spektakle sylwestrowe, spektakle zamknięte oraz spektakle łączone.
- arcyVoucher Pełny Śmiechu nie obowiązuje na spektakle gościnne, spektakle sylwestrowe i spektakle zamknięte.
- Voucher oraz bilet wymieniony za voucher nie podlegają wymianie ani zwrotom.
- Jeżeli cena biletu jest niższa niż wartość vouchera kasa nie zwraca różnicy. Nie ma możliwości zamiany vouchera na bilet w wyższej strefie cenowej za dopłatą.
- Podczas dokonywania rezerwacji biletów telefonicznie lub mailowo prosimy o podanie numeru vouchera.
- Za niewykorzystane vouchery kasa nie zwraca pieniędzy.
VII
WEJŚCIÓWKI
- Wejściówki sprzedawane są w cenie: od 25 zł do 70 zł w zależności od spektaklu.
- Dostępne są do zakupu w kasie biletowej Teatru, przy ul. Słowackiego 19A, na 30 minut przed rozpoczęciem spektaklu.
- Wejściówki nie są dostępne na spektakle objęte wcześniejszą bonifikatą.
- Liczba wejściówek jest ograniczona.
- Zakup wejściówki nie gwarantuje miejsca siedzącego na widowni Teatru. Ewentualne miejsce siedzące wskaże obsługa widowni.
- Osoby posiadające wejściówki proszone są o niezajmowanie miejsc na widowni przed uprzednim wskazaniem miejsc przez pracownika Teatru.
VIII
REKLAMACJE
- Wszelkie uwagi, pytania bądź reklamacje dotyczące funkcjonowania strony sprzedażowej i rezerwacyjnej Teatru należy przesłać na adres bilety@teatrkomedia.pl wpisując w tytule wiadomości „REKLAMACJA”
- Reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko, dokładny adres reklamującego jak również dokładny opis i wskazanie przyczyny reklamacji.
- Reklamacje dotyczące sprzedaży lub rezerwacji biletów online wymagają zgłoszenia w terminie 2 (dwóch) dni roboczych od dnia otrzymania przez reklamującego potwierdzenia realizacji transakcji.
- Pozostałe reklamacje mogą być przesyłane nie później niż 7 (siedem) dni od daty powzięcia przez reklamującego informacji o zaistniałej sytuacji lub zdarzeniu, które jest przyczyną reklamacji. Momentem złożenia reklamacji jest data jej otrzymania przez Teatr. Reklamacja wysłana po upływie 7 (siedmiu) dni nie będzie uwzględniana i nie wywoła skutków prawnych.
- Wszelkie reklamacje będą rozpatrywane przez Teatr w terminie 14 (czternastu) dni od daty ich złożenia. Decyzja Teatru o uznaniu bądź odrzuceniu reklamacji jest wiążąca i ostateczna. O decyzji Teatru reklamujący zostanie powiadomiony wiadomością zwrotną wysłaną w terminie 7 (siedmiu) dni od daty rozpatrzenia reklamacji.
- Teatr zastrzega sobie prawo do przechowywania kopii korespondencji ze składającym reklamację.
- Reklamujący ma prawo do dochodzenia roszczeń nieuwzględnionych w postępowaniu reklamacyjnym przed właściwym sądem.
IX
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
- Akceptując warunki sprzedaży i rezerwacji, Zamawiający w formularzu zamówienia lub rezerwacji świadomie i dobrowolnie udostępnia dane osobowe, które będą przetwarzane przez firmę Przelewy24, która jest ich Administratorem. Dane osobowe będą przetwarzanie w celu realizacji zamówienia, niezbędnego kontaktu z Zamawiającym oraz w celu wszelkich działań niezbędnych do funkcjonowania systemu sprzedaży biletów online oraz w celu dalszej realizacji umowy.
- Firma Przelewy24 powierza dane osobowe osób, które kupiły bilety na spektakle Teatru Komedia (Procesor) w celach związanych z dalszą realizacją umowy.
- Przetwarzanie danych osobowych przez Administratora i Procesora jest realizowane na zasadach określonych w obowiązującym prawie.
- Każda osoba udostępniająca swoje dane osobowe ma prawo dostępu do nich, jak również do ich poprawiania i uaktualniania lub usunięcia.
- Klauzula informacyjna przetwarzania danych osobowych przez Przelewy24 znajduje się na stronie firmy Przelewy24 pod linkiem https://www.przelewy24.pl/obowiazek-informacyjny-rodo-platnicy.
X
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Teatr nie ponosi odpowiedzialności za funkcjonowanie sieci Internet, za pośrednictwem której dokonywane są zakupy i rezerwacje biletów przez Zamawiających.
- Teatr nie ponosi odpowiedzialności za wiadomości lub inne dane utracone w sieci Internet, indywidualne ustawienia komputerów oraz sposób ich konfiguracji, a także ustawienia lub przerwy w świadczeniu usług występujące u dostawców dostępu do sieci Internet.
- Wszystkie informacje dotyczące repertuaru, cennika biletów oraz godzin pracy Teatru dostępne są na stronie internetowej Teatru (www.teatrkomedia.pl).
- Teatr zastrzega sobie prawo do zmian w repertuarze i obsadzie spektakli.
- Spektakle i wydarzenia kulturalne zaczynają się punktualnie, dlatego Teatr zastrzega sobie prawo odmowy wpuszczenia na salę widowni osób spóźnionych. Spóźnieni widzowie zostaną wpuszczeni na widownię w dogodnym momencie wyznaczonym przez obsługę widowni podczas trwania przedstawienia, bądź bezpośrednio po przerwie.
- Teatr ma prawo odmówić wejścia na widownię osobie w stanie nietrzeźwości i/lub pod wpływem środków odurzających.
- Niniejszy Regulamin dostępny jest w siedzibie Teatru, w kasie biletowej Teatru oraz na stronie internetowej www.teatrkomedia.pl. W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się „Regulamin rezerwacji i sprzedaży biletów w Teatrze Komedia” dostępny w kasie Teatru oraz na stronach Witryny.
- Teatr zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. Terminem dokonania zmian w Regulaminie jest termin opublikowania nowej wersji Regulaminu na stronie internetowej. W przypadku zmiany Regulaminu, Teatr zobowiązuje się do umieszczenia informacji o tym fakcie na stronie internetowej. Widzowie korzystający z Regulaminu zobowiązani są do bezwarunkowego zaakceptowania takiej formy powiadomienia o zmianach w Regulaminie.
- Regulamin obowiązuje od dnia 1 października 2024 r.
Północne Centrum Sztuki Teatr Komedia * ul. Słowackiego 19a * 01-592 Warszawa * NIP 525-000-97-14